Målare Göteborg - hitta en bra målerifirma

Tro mig. Det är faktiskt en konst att måla. Och det är en sanning med seriös modifiktion att vem som helst kan måla om i ett hem. Bor du till exempel i en bostadsrätt eller i ett eget hus och funderar på att måla om så skulle jag lätt råda dig till att inte måla om själv, såvida du inte är väldigt, väldigt duktig på det, utan anlita ett riktigt yrkesproffs. Varför? För att det syns när det är ett proffs som målat. Och för att denna synbara förändring på ditt hem även kommer påverka värdet på din fastighet, på din bostad. Bor du som jag i Göteborg och därför sökar målare Göteborg så finns det en bra sida med både smarta tips för dig som envisas med att göra allt själv, men även för dig som vill hitta en målare i Göteborg. Vad sidan heter? Jo, Målare Göteborg såklart. Eller mer korrekt: malaregoteborg.com. Gå ditt och kolla själv, här listas en massa målariföretag och målerifirmor med bra referenser och ett gott "track-record", samt "erbjudanden" vilket består av aktuella annonser. Inte helt fel enligt min mening.
Vidare ska det erkännas att jag personligen inte har superstor erfarenhet av beställa och anlita målare i Göteborg, jag tror inte ens att jag haft kontakt med någon målarifirma i området de senaste fem, sex åren (gissningsvis), men OM jag nu skulle vara i behov av denna tjänst, skulle jag vända mig hit först och kolla runt. Ett annat fullgott alternativ är ju att leta i Google Places digra arkiv av målare i området eller kolla på en offertsida där man kan få in offerter och prisförlag från många målare samtidigt. Sen är det ju bara att välja och vraka och hitta en målare som passar dit uppdrag som handen i handsken. Exempelvis Offerta.se
Nä, nu får det vara nog med målare Göteborg och råd om detta för den här gången. Har du själv några erfarenheter i ämnet, skicka mig ett meddelande och berätta! Jag är alltid nyfiken på att höra från andra hantverkare eller målare i hemmet.
En sista sak: lästa om oseriösa hantverkare i den här artikeln i GP och blev smått konfunderad av hur många oseriösa företag det finns. Så var noga när du kollar upp målaren eller snickaren!

Kommentarer
Postat av: Oskar

Tack för tipsen och för GP, detsamma gäller i allra högsta grad för städföretag och för min bransch som är flyttstädning, så var noga när du anlitar hjälp i hemmet!

2011-07-15 @ 02:12:25
URL: http://www.flyttstadningstockholm.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0